Tänaseks võime julgelt tõdeda, pea ees vette hüpata ja tuua Eestisse täiesti tundmatu kombain – Deutz-Fahr C7206 TS, oli ja on õige otsus. Üllatusi oli nii meie kui ka masina juhile küllaga, ja mis kõige tähtsam, suurem osa nendest olid positiivsed!

Deutz-Fahr C7206 TS mudelil on 353 hj Mercedes Benz mootor, 6 põhupuisturit, 3 peksutrumlit, aganalaotur, põhupurusti, automaatne keskmäärimissüsteem, GPS rooliseade, viljakusmonitor ja äärmiselt märkimisväärne 6,32 m2 sõelapind! Masin on varustatud on 7,5 m  Deutz-Fahr Varicrop vario tüüpi heedriga, millel on integreeritud rapsivikatid mõlemas servas.

Kombain oli töös Rakvere külje all asuva Piira Tech OÜ-s, mis tegeleb suurel osal põllumajandusteenustöödega, mille hulgas on ka teravilja koristusteenuse pakkumine 2 kombainiga. Üks nendest kombainidest oli Deutz-Fahr C7206 TS, mis lõikas vast lõppenud 2021 koristus hooajal ligi 650 ha teravilja ja õlikultuure.

Koristati keskmiselt 30-35 ha päevas koos põllule ja põldude vahelise liikumisega, kuid nagu ikka koristus hooajal, tuli ette ka pikkasid päevasid, ning pikimal päeval lõigati lausa 50 ha. Koristati otra, nisu, mahedat ja tavalist talinisu, rapsi ja maherüpsi.

Kuigi saagid polnud mitte igal pool sellel hooajal kõige suuremad, sai lõigata ka aidakaalus 6 t/ha talinisus ja väga võimsates rapsi põldudes. Kombain töötas palju kõrvuti Claas Lexion 670 2020 aasta mudeliga, ning New Holland CX8.90 mudelitega, ning põhilised võrdlused ongi just nende kombainidega.

Kõige suuremaks üllatuseks oli ikkagi jõudlus. Kuigi Deutz-Fahr kombainil oli konkurentidest kõige väiksem mootor, koristati põldudel samasuguste kadude ja liikumiskiirustega, ning kütusekulu oli samas suuruses kui suurema mootoriga konkurentidel! Tõsiselt üllatav oli ka AdBlue kulu, mida kulus 650 hektari lõikamiseks ja põldude vaheliseks liikumiseks kokku vaid 3 paagi täit, ehk siis 228 l.

Kombaini operaatori ja Piira Tec OÜ juhataja Lauri Pentjärve sõnul on kabiin konkurentidest üks vaiksemaid, tuues välja, et kabiini ei kosta rohkem müra ka näiteks välja laadimis teo kasutamisel. Väljalaadimis teo kohta jätkus Lauril veelgi häid sõnu: Sarnase pikkusega teoga on Deutz-Fahr laadimis kõrgus omajagu suurem, mis tuleb kasuks põllu servas tee peal asuvasse veoauto haagisesse laadimisel.

Väga hea kogemuse jättis ka Deutz-Fahr Varicrop heeder ja selle ühendus kombainiga. Deutz-Fahr C7 ja C9 seeria kombainidel on baasvarustuses hüdrauliline heedri nurga muutmine, mis tõi Lääne Viruma kivistel põldudel sellise tugeva tulemuse, et hooaja jooksul läks vahetusse vaid 2 tera ja 1 sarv! Heedril on väga hästi lahendatud rapsivikatite kasutamine: vikatid on omal kohal kogu aeg, ning seatakse tööasendisse tööriistadeta 1 minuti jooksul, vajamata seejuures põllujagajate eemaldamist, mis jäävad kasutusse ka koos rapsivikatitega töötamisel.

Kokkuvõtteks võib ütelda julgelt, et Deutz-Fahr C7206 TS õigustas Eesti mitte just lihtsates oludes end täiesti. Konkurentsitult parima hinnaga 6 klahviga kombain, mis ei jää jõudluselt  ja peksu kvaliteedilt maha praeguste turuliidrite klahvkombainidega, on kiitus mida poleks me julgenud oodata ka parimates unistustes.

YouTube vajab kuvamiseks Sinu luba. Lisateavet leiate lehelt Küpsiste kasutamine- ja privaatsuspoliitika teavitus.
Nõustun
YouTube vajab kuvamiseks Sinu luba. Lisateavet leiate lehelt Küpsiste kasutamine- ja privaatsuspoliitika teavitus.
Nõustun
Tutvu mudelitega

Küsi lisainfot

Raudo Raja

Lääne-Virumaa, Ida-Virumaa, Järvamaa, Läänemaa, Pärnumaa, Saaremaa, Hiiumaa

+372 509 2247
raudo.raja@agroproff.ee

Kalev Kuusik

Jõgevemaa, Tartumaa, Põlvamaa, Võrumaa, Valgamaa ja Viljandimaa

+372 521 1988
kalev.kuusik@agroproff.ee

Karmo Karrik

Kaur Raja

Võta ühendust